29 C
Zenica
Četvrtak, 9 Jula, 2020
Blizu 60% školske djece kupuju cigare na kioscima, 81% njih nikada nisu odbijeni u prodavnici

Ukupno podjela

Blizu 60% školske djece kupuju cigare na kioscima, 81% njih nikada nisu odbijeni u prodavnici

Blizu 60% školske djece kupuju cigare na kioscima, 81% njih nikada nisu odbijeni u prodavnici

Blizu 60% školske djece kupuju cigare na kioscima, 81% njih nikada nisu odbijeni u prodavnici

Svjetska zdravstvena organizacija 31. maj obilježava kao Svjetski dan nepušenja, s ciljem ukazivanja na zdravstvene i ostale rizike povezane s uporabom duhana.

Već decenijama duhanska industrija tendeciozno koristi strateške i agresivne taktike sa puno raspoloživih resursa kako bi privukla mlade na korištenje duhanskih proizvoda.

Brojni dokumenti ukazuju na istraživanja duhanske industrije i proračunate pristupe u dizajniranju modela koji će privući nove generacije potencijalnih konzumenata duhanskih proizvoda, preko marketinških kampanja svojih proizvoida koje imaju za cilj da novim konzumentima iz reda mladih zamjene milione ljudi širom svijeta koji će umrijeti zbog pušenjem uzrokovanih oboljenja .

Kao odgovor na sistematske, agresivne i uporne taktike duhanske industrije da privuku mlade i pretvore ih u nove generacije pušača, SZO pokreće kampanju odgovora koja treba da osnaži mlade ljude da se uključe u borbu protiv pušenja .

Konzumacija duhanskih proizvoda: (Zavoda za javno zdravstvo Federacije BiH)

  • 4% školske djece , i to 27.7% dječaka i 21.1% djevojčica trenutno koristi neki duhanski proizvod.
  • 2% školske djece, i to 27.5% dječaka i 20.8% djevojčica trenutno puši duhanske proizvode.
  • 8% školske djece ,i to 15.8% dječaka i 11.7% djevojčica trenutno puši cigarete.
  • 1% školske djece i to 17.7% dječaka i14.4% djevojčica trenutno koristi nargilu ili shishu.
  • 9% učenika/ica, i to15.9% dječaka, i 5.9% djevojčica trenutno koristi e-cigarete.

Dostupnost duhanskih proizvoda:

  • 60% školske djece koja trenutno puše cigarete, kupuju cigarete u prodavnicama ili kiosku.
  • 81,4% školske djece koja trenutno puše cigarete, nikada nisu odbijeni u kupovini zbog svojih godina.
  • Skoro 6 od 10 djece (57.1%) primijetilo je reklamiranje i promociju duhanskih proizvoda na mjestu prodaje.

Kako duhanska i srodne industrije manipuliraju mlade?

  • Korištenje ukusa u duhanskim i nikotinskim proizvodima koji su privlačni mladima kao što su voćni ukusi, žvakaće gume, slatkiši, sa ciljem hrabrenja mladih na potcjenjivanje rizika po zdravlje uzrkovanih pušenjem i na motivaciju za početak korištenja duhanskih i nikotinskih proizvoda.
  • Atraktivan dizan i pakovanja proizvoda koji se lako nose sa sobom (npr. proizvodi pakovani kao USB ili slatkiši )
  • Promocija proizvoda “smanjene štetnosti ” ili “čistije ” zamjene za tradicionalne cigarete u odsustvu objektivnih naučnih pokazatelja koja potvrđuju takve tvrdnje .
  • Sponzorstva poznatih ličnosti/influencera i sponzornski brand događaji sa ciljem promocije duhanskih i nikotinskih proizvoda (npr. Instagram influenseri)
  • Marketing na mjestima prodaje kojima su izloženi mladi i djeca stavljanjem duhanskih proizvoda blizu slatkiša, grickalica ili napitaka, osiguranjem premija za trgovce koji osiguravaju da su duhanski proizvodi postavljeni na mjesta vidljiva za mlade ljede (uključujući marketinške promotivne materijale i reklamne uzorke za trgovce )
  • Prodaja pojedinačnih komada cigareta i drugih duhanskih i nikotinskih proizvoda na mjestima blizu školskih ustanova, što ih čini jeftinim, lako dostupnim i pristupačnim za školsku djecu
  • Indirektno reklamiranje duhanskih proizvoda u filmovima, emisijama, i medijskim prilozima popularnim za mlade
  • Mašine za prodaju duhanskih proizvoda na mjestima na kojima borave i okupljaju se mladi , uz postavljanje atraktivnih reklama i reklamnih pakovanja proizvoda, što sve predstavlja kršenje zakonskih odredbi zabrane prodaje duhanskih proizvoda mladima
  • Parnice sa ciljem slabljenja svih vrsta mjera kontrole duhana uključujući slikovita upozorenja na pakovanjima, reklamiranje na mjestima prodaje, i zakonske odredbe koje reduciraju izloženost mladih i djece reklamiranju duhanskih proizvoda (posebno odredbe zabrane prodaje i reklamiranja duhanskim proizvodima u blizini školskih ustanova )

SZO poziva sve influensere u muzici i pop kulturi, društvenim medijima, kući ili školskim ustanovama koji su u kontaktu sa mladima, da razotkrivaju manipulativne tehnike duhanske industrije koje su usmjerene na stvaranje novih generacija pušača.

Pušenje kao javno zdravstveni problem među mladima u Federaciji BiH

Globalno istraživanje pušenja među školskom djecom i mladima (Global Youth Tobacco Survey – GYTS) je komponenta Globalnog sistema nadzora upotrebe duhana (GTSS). Predstavlja globalni standard za sistematsko praćenje upotrebe duhana među mladima (duhanskih proizvoda za pušenje i bezdimnih proizvoda), i omogućuje nadzor putem sakupljanja podataka za ključne indikatore kontrole duhana.

GYTS istraživanje u Federaciji Bosne i Hercegovine sprovedeno je u 2019. godini od strane Zavoda za javno zdravstvo Federacije Bosne i Hercegovine, podrškom Federalnog ministarstva zdravstva. Ukupni odaziv iznosi 83.3%. U istraživanju je učestvovalo 5,484 učenika koji su ispunjavali uvjete za učešće tj.pohađali su 8. i 9. razrede osnovne i 1. razred srednje škole, od čega 4,075 je bilo uzrasta od 13-15 godina, te su rezultati obrađeni

Svjetska zdravstvena organizacija 31. maj obilježava kao Svjetski dan nepušenja, s ciljem ukazivanja na zdravstvene i ostale rizike povezane s uporabom duhana.

Već decenijama duhanska industrija tendeciozno koristi strateške i agresivne taktike sa puno raspoloživih resursa kako bi privukla mlade na korištenje duhanskih proizvoda.

Brojni dokumenti ukazuju na istraživanja duhanske industrije i proračunate pristupe u dizajniranju modela koji će privući nove generacije potencijalnih konzumenata duhanskih proizvoda, preko marketinških kampanja svojih proizvoida koje imaju za cilj da novim konzumentima iz reda mladih zamjene milione ljudi širom svijeta koji će umrijeti zbog pušenjem uzrokovanih oboljenja .

Kao odgovor na sistematske, agresivne i uporne taktike duhanske industrije da privuku mlade i pretvore ih u nove generacije pušača, SZO pokreće kampanju odgovora koja treba da osnaži mlade ljude da se uključe u borbu protiv pušenja .

Konzumacija duhanskih proizvoda: (Zavoda za javno zdravstvo Federacije BiH)

  • 4% školske djece , i to 27.7% dječaka i 21.1% djevojčica trenutno koristi neki duhanski proizvod.
  • 2% školske djece, i to 27.5% dječaka i 20.8% djevojčica trenutno puši duhanske proizvode.
  • 8% školske djece ,i to 15.8% dječaka i 11.7% djevojčica trenutno puši cigarete.
  • 1% školske djece i to 17.7% dječaka i14.4% djevojčica trenutno koristi nargilu ili shishu.
  • 9% učenika/ica, i to15.9% dječaka, i 5.9% djevojčica trenutno koristi e-cigarete.

Dostupnost duhanskih proizvoda:

  • 60% školske djece koja trenutno puše cigarete, kupuju cigarete u prodavnicama ili kiosku.
  • 81,4% školske djece koja trenutno puše cigarete, nikada nisu odbijeni u kupovini zbog svojih godina.
  • Skoro 6 od 10 djece (57.1%) primijetilo je reklamiranje i promociju duhanskih proizvoda na mjestu prodaje.

Kako duhanska i srodne industrije manipuliraju mlade?

  • Korištenje ukusa u duhanskim i nikotinskim proizvodima koji su privlačni mladima kao što su voćni ukusi, žvakaće gume, slatkiši, sa ciljem hrabrenja mladih na potcjenjivanje rizika po zdravlje uzrkovanih pušenjem i na motivaciju za početak korištenja duhanskih i nikotinskih proizvoda.
  • Atraktivan dizan i pakovanja proizvoda koji se lako nose sa sobom (npr. proizvodi pakovani kao USB ili slatkiši )
  • Promocija proizvoda “smanjene štetnosti ” ili “čistije ” zamjene za tradicionalne cigarete u odsustvu objektivnih naučnih pokazatelja koja potvrđuju takve tvrdnje .
  • Sponzorstva poznatih ličnosti/influencera i sponzornski brand događaji sa ciljem promocije duhanskih i nikotinskih proizvoda (npr. Instagram influenseri)
  • Marketing na mjestima prodaje kojima su izloženi mladi i djeca stavljanjem duhanskih proizvoda blizu slatkiša, grickalica ili napitaka, osiguranjem premija za trgovce koji osiguravaju da su duhanski proizvodi postavljeni na mjesta vidljiva za mlade ljede (uključujući marketinške promotivne materijale i reklamne uzorke za trgovce )
  • Prodaja pojedinačnih komada cigareta i drugih duhanskih i nikotinskih proizvoda na mjestima blizu školskih ustanova, što ih čini jeftinim, lako dostupnim i pristupačnim za školsku djecu
  • Indirektno reklamiranje duhanskih proizvoda u filmovima, emisijama, i medijskim prilozima popularnim za mlade
  • Mašine za prodaju duhanskih proizvoda na mjestima na kojima borave i okupljaju se mladi , uz postavljanje atraktivnih reklama i reklamnih pakovanja proizvoda, što sve predstavlja kršenje zakonskih odredbi zabrane prodaje duhanskih proizvoda mladima
  • Parnice sa ciljem slabljenja svih vrsta mjera kontrole duhana uključujući slikovita upozorenja na pakovanjima, reklamiranje na mjestima prodaje, i zakonske odredbe koje reduciraju izloženost mladih i djece reklamiranju duhanskih proizvoda (posebno odredbe zabrane prodaje i reklamiranja duhanskim proizvodima u blizini školskih ustanova )

SZO poziva sve influensere u muzici i pop kulturi, društvenim medijima, kući ili školskim ustanovama koji su u kontaktu sa mladima, da razotkrivaju manipulativne tehnike duhanske industrije koje su usmjerene na stvaranje novih generacija pušača.

Pušenje kao javno zdravstveni problem među mladima u Federaciji BiH

Globalno istraživanje pušenja među školskom djecom i mladima (Global Youth Tobacco Survey – GYTS) je komponenta Globalnog sistema nadzora upotrebe duhana (GTSS). Predstavlja globalni standard za sistematsko praćenje upotrebe duhana među mladima (duhanskih proizvoda za pušenje i bezdimnih proizvoda), i omogućuje nadzor putem sakupljanja podataka za ključne indikatore kontrole duhana.

GYTS istraživanje u Federaciji Bosne i Hercegovine sprovedeno je u 2019. godini od strane Zavoda za javno zdravstvo Federacije Bosne i Hercegovine, podrškom Federalnog ministarstva zdravstva. Ukupni odaziv iznosi 83.3%. U istraživanju je učestvovalo 5,484 učenika koji su ispunjavali uvjete za učešće tj.pohađali su 8. i 9. razrede osnovne i 1. razred srednje škole, od čega 4,075 je bilo uzrasta od 13-15 godina, te su rezultati obrađeni

IzvorBHRT
Blizu 60% školske djece kupuju cigare na kioscima, 81% njih nikada nisu odbijeni u prodavnici
Zenica
clear sky
29 ° C
29 °
29 °
37 %
2.6kmh
0 %
čet
25 °
pet
32 °
sub
31 °
ned
20 °
pon
21 °
Blizu 60% školske djece kupuju cigare na kioscima, 81% njih nikada nisu odbijeni u prodavnici

Posljednje objavljeno