19 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    clear sky
    19 ° C
    19.2 °
    19 °
    59 %
    1.8kmh
    2 %
    sri
    19 °
    čet
    19 °
    pet
    19 °
    sub
    14 °
    ned
    10 °

    Facebook upozorava korisnike izložene dezinformacijama o koronavirusu

    Facebook upozorava korisnike izložene dezinformacijama o koronavirusu

    Korisnici Facebooka koji su čitali, gledali ili dijelili lažni sadržaj o koronavirusu dobili su upozorenja u sklopu pokušaja ove kompanije da se bori protiv širenja dezinformacija.

    Novi sistem upozoravanja reakcija je na ono što Svjetska zdravstvena organizacija naziva ‘infodemijom’ oko Kovida-19.

    Nezavisna studija pokazala je da se ova platforma ‘nalazi u epicentru dezinformacija o koronavirusu’, a da je aplikacija na nekim jezicima ugroženija od drugih.

    Iz Facebooka kažu da ovo istraživanje ne odražava rad koji je ta kompanija nedavno uložila.

    Ova kalifornijska tehnološka firma navodi da će ‘u narednim nedjeljama’ početi da prikazuje upozorenja pri vrhu news feedova.

    Preusmjeravanje na istinu

    Poruke će usmjeravati ljude na wveb stranicu Svjetske zdravstvene organizacije, gdje se ruše mitovi.

    Portparol Facebooka rekao je da će se na taj način ‘ljudi koji su možda vidjeli štetnu dezinformaciju o virusu povezati sa istinom iz zvaničnih izvora, u slučaju da ponovo vide ili čuju te tvrdnje na Facebooku’.

    Na promjene je podstakla velika studija o dezinformacijama na ovoj platformi na šest različitih jezika koju je sproveo Avaz, aktivistička grupa finansirana preko kraudfandinga.

    Istraživači kažu da su milioni korisnika Facebooka i dalje izloženi dezinformacijama o koroni, bez ikakvog upozorenja sa same platforme.

    Grupa je otkrila da su neke od najopasnijih lažnih tvrdnji dobile stotine hiljada pregleda, uključujući tvrdnje kao što su ona da su ‘crnci otporni na koronavirus’ i da ‘koronavirus može da se uništi hlor-dioksidom’.

    Istraživači Avaza analizirali su uzorak iz više od 100 primjera dezinformacija o virusu na Facebooku na engleskim, španskim, portugalskim, arapskim, italijanskim i francuskim verzijama sitea.

    Istraživanje je pokazalo:

    • Kompaniji može da bude potrebno i do 22 dana da izda upozorenje za dezinformacije o virusu korona čak i kad partneri Facebooka označe štetni materijal administratorima platforme
    • Na engleskoj verziji sitea 29 odsto lažnog sadržaja nije ni na koji način bilo obilježeno kao lažno ili da dovodi u zabludu
    • Situacija je lošija na nekim drugim jezicima – 70 odsto sadržaja na španskom, 68 odsto na italijanskom i 50 odsto portugalskog sadržaja nije bio obilježen kao lažan
    • Napori Facebooka na arapskom jeziku su nešto uspješniji, sa samo 22 odsto uzorka neobilježenih postova koji dovode u zabludu.

    Facebook tvrdi da nastavlja da proširuje višejezičku mrežu FactCheck odobravanjem grantova i sklapanjem partnerstva sa organizacijama od povjerenja na više od 50 jezika.

    Jedna od lažnih tvrdnji koju su istraživači pratili bila je da ljudi mogu da se riješe virusa tako što će piti puno vode i grgljati solju i sirćetom. Post je podijeljen više od 31.000 puta prije nego što je na kraju skinut.

    Međutim, više od 2.600 kopija posta i dalje ostaje na platformi, sa skoro 100.000 interakcija. Većina ovih kloniranih postova nije obilježeno upozorenjem Facebooka.

    Korisnici Facebooka koji su čitali, gledali ili dijelili lažni sadržaj o koronavirusu dobili su upozorenja u sklopu pokušaja ove kompanije da se bori protiv širenja dezinformacija.

    Novi sistem upozoravanja reakcija je na ono što Svjetska zdravstvena organizacija naziva ‘infodemijom’ oko Kovida-19.

    Nezavisna studija pokazala je da se ova platforma ‘nalazi u epicentru dezinformacija o koronavirusu’, a da je aplikacija na nekim jezicima ugroženija od drugih.

    Iz Facebooka kažu da ovo istraživanje ne odražava rad koji je ta kompanija nedavno uložila.

    Ova kalifornijska tehnološka firma navodi da će ‘u narednim nedjeljama’ početi da prikazuje upozorenja pri vrhu news feedova.

    Preusmjeravanje na istinu

    Poruke će usmjeravati ljude na wveb stranicu Svjetske zdravstvene organizacije, gdje se ruše mitovi.

    Portparol Facebooka rekao je da će se na taj način ‘ljudi koji su možda vidjeli štetnu dezinformaciju o virusu povezati sa istinom iz zvaničnih izvora, u slučaju da ponovo vide ili čuju te tvrdnje na Facebooku’.

    Na promjene je podstakla velika studija o dezinformacijama na ovoj platformi na šest različitih jezika koju je sproveo Avaz, aktivistička grupa finansirana preko kraudfandinga.

    Istraživači kažu da su milioni korisnika Facebooka i dalje izloženi dezinformacijama o koroni, bez ikakvog upozorenja sa same platforme.

    Grupa je otkrila da su neke od najopasnijih lažnih tvrdnji dobile stotine hiljada pregleda, uključujući tvrdnje kao što su ona da su ‘crnci otporni na koronavirus’ i da ‘koronavirus može da se uništi hlor-dioksidom’.

    Istraživači Avaza analizirali su uzorak iz više od 100 primjera dezinformacija o virusu na Facebooku na engleskim, španskim, portugalskim, arapskim, italijanskim i francuskim verzijama sitea.

    Istraživanje je pokazalo:

    • Kompaniji može da bude potrebno i do 22 dana da izda upozorenje za dezinformacije o virusu korona čak i kad partneri Facebooka označe štetni materijal administratorima platforme
    • Na engleskoj verziji sitea 29 odsto lažnog sadržaja nije ni na koji način bilo obilježeno kao lažno ili da dovodi u zabludu
    • Situacija je lošija na nekim drugim jezicima – 70 odsto sadržaja na španskom, 68 odsto na italijanskom i 50 odsto portugalskog sadržaja nije bio obilježen kao lažan
    • Napori Facebooka na arapskom jeziku su nešto uspješniji, sa samo 22 odsto uzorka neobilježenih postova koji dovode u zabludu.

    Facebook tvrdi da nastavlja da proširuje višejezičku mrežu FactCheck odobravanjem grantova i sklapanjem partnerstva sa organizacijama od povjerenja na više od 50 jezika.

    Jedna od lažnih tvrdnji koju su istraživači pratili bila je da ljudi mogu da se riješe virusa tako što će piti puno vode i grgljati solju i sirćetom. Post je podijeljen više od 31.000 puta prije nego što je na kraju skinut.

    Međutim, više od 2.600 kopija posta i dalje ostaje na platformi, sa skoro 100.000 interakcija. Većina ovih kloniranih postova nije obilježeno upozorenjem Facebooka.

    Posljednje objavljeno