-1 C
Zenica
More
    Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK
    Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK

    Ukupno podjela

    Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK

    Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK

    Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK

    Na 72. sjednici Vlade Zeničko-dobojskog kantona, održanoj 1.9.2020. godine, članovima Vlade Zeničko-dobojskog kantona prezentirana je Analiza realizacije konsultativne nastave primjenom informaciono-komunikacijskih tehnologija u osnovnim i srednjim školama Zeničko-dobojskog kantona, dokument koji je pripremio Pedagoški zavod, upravna organizacija u sastavu Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport.

    - Izbori 2020 -Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK

    Namjera Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport i Pedagoškog zavoda je bila da se izradom ove analize objedine stečena iskustva svih učesnika u procesu odgoja i obrazovanja tokom realizacije konsultativne nastave, da se sagleda složenost izazova poučavanja i učenja kada su nastavnici i učenici fizički odvojeni i unaprijedi saradnja i podrška koja bi doprinijela kvalitetnijem obrazovanju i u vanrednim okolnostima.

    U ovoj analizi prikupljena su iskustva učenika, nastavnika, roditelja, direktora i pedagoga o procesu poučavanja i učenja koji se realizirao izvan školske učionice (tzv. „škola bez učionice“, „škola u kući“) od 12.3.2020. godine pa do kraja školske 2019/2020. godine.

    Nastojeći da se sveobuhvatno istraži realizacija konsultativne nastave u svrhu podizanja nivoa spoznaje o istom, unapređenja konsultativne nastave i primjene u budućnosti, korištene su metoda teorijske analize i empirijsko-neeksperimentalna istraživačka metoda (Survey istraživačka metoda).

    - Izbori 2020 -Prezentirana analiza online nastave u osnovnim i srednjim školama u ZDK

    Za potrebe provođenja empirijsko-neeksperimentalnog istraživanja (Survey istraživačka metoda) izrađena su četiri upitnika: Upitnik za direktore i pedagoge, Upitnik za nastavnike, Upitnik za roditelje/staratelje učenika i Upitnik za učenike. Bilo je predviđeno anketiranje svih direktora/pedagoga, po deset ispitanika iz reda učenika, roditelja i nastavnika svih osnovnih i srednjih škola. Anketiranje je provedeno putem aplikacije Google Forms, koja nudi online popunjavanje ankete, automatsko prikupljanje podataka, mogućnost identifikacije svakog upitnika u odnosu na naziv škole, identifikaciju na osnovu uloge koju dati ispitanik ima u odgojno-obrazovnom procesu, brojčanu ograničenost uzorka, kao i vremensku ograničenost popunjavanja upitnika (72 sata). Konačan broj ispitanika koji je uzet u obradu bio je 2816. Prilikom izrade Analize korišteni su i Izmjene i dopune godišnjih programa rada koje su tokom realizacije konsultativne nastave sve osnovne i srednje škole dostavile Ministarstvu i Pedagoškom zavodu u maju 2020. godine, izvještaji škola o realizaciji konsultativne nastave i Izvještaj o brojnom stanju IKT opreme u školama i broju učenika koji ne prate konsultativnu nastavu sačinjen na bazi podataka iz GPR-a i izvještaja škola iz aprila 2020. godine.

    U fokusu istraživanja su bila pitanja u vezi s materijalno-tehničkom uvjetovanošću konsultativne nastave, modelima i načinima organizacije i realizacije, didaktičko-metodičkim odrednicama, te poteškoćama, dobrim stranama i izazovima u organizaciji i realizaciji.

    Prema rezultatima uporedne analize podataka može se kazati da je u Zeničko-dobojskom kantonu oko 95% učenika bilo uglavnom redovno uključeno u konsultativnu nastavu što je približno procentu pohađanja redovne nastave. Nastava je uglavnom realizirana korištenjem IKT-a u vlasništvu nastavnika i učenika, odnosno realizirana i praćena od kuće. Prilikom realizacije nastave, prema istraživanju, 90% nastavnika je revidiralo nastavne planove i prilagođavalo nastavne sadržaje, ali je i pored toga polovina učenika ukazala na obimnost i zahtjevnost nastavnih sadržaja. Djelomično zadovoljstvo konsultativnom nastavom je iskazalo više od polovine nastavnika i učenika, a većina učenika daje prednost redovnoj nastavi. Generalni zaključak, prema rezultatima analize, jeste da se konsultativna nastava/online nastava pokazala kao dobro rješenje u okolnostima pandemije ali ne može biti adekvatna zamjena redovnoj nastavi na duže vrijeme jer se odgojno-obrazovni sistem i odgojno-obrazovni rad ne može bazirati samo na konsultacijama, instrukcijama ili učenju na daljinu s obzirom da ovakav koncept učenja ne može zamijeniti širinu i bogatstvo koje nudi neposredan odgojno-obrazovni rad u školi.

    Preporuke proizašle iz uporedne analize prikupljenih podataka su:

    • naredne korake za provođenje i unapređenje učenja na daljinu, online učenja/nastave planirati na osnovu prikupljenih i analiziranih iskustava svih učesnika konsultativne nastave,
    • propisom definirati način organizacije i realizacije učenja na daljinu/online učenja/e-učenja za moguću primjenu u inoviranju redovne nastave te u vanrednim okolnostima,
    • osigurati preduvjete koji mogu zadovoljiti potrebe tehničke podrške online nastave,
    • u svrhu priprema za nastavu na daljinu/online nastavu organizirati osposobljavanje nastavnika za korištenje odabrane platforme i/ili aplikacija, o načinima praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja učenja na daljinu/online učenja, primjeni IKT-a te odgovarajućih metoda i tehnika poučavanja i učenja u online nastavi i pedagoško-psihološkim odrednicama online nastave,
    • iskoristiti stečena iskustva za inoviranje nastavnih planova i programa i digitaliziranje nastavnih sadržaja,
    • unaprijediti postojeći model konsultativne nastave, prije svega kroz prilagođavanje sadržaja i odabir metoda poučavanja i učenja, povećavajući tako razumljivost i zanimljivost sadržaja koji se uče,
    • povećanjem nivoa digitalnih kompetencija nastavnika i učenika pruža se prilika da se IKT na kreativan i istraživački način koristi u odgojno-obrazovne svrhe u svim predmetima u redovnoj nastavi,
    • potrebno je da nastavnici i roditelji ovladaju osnovnim softverskim alatima kako bi zaštitili djecu od nasilja putem interneta jer koncept online učenja nosi povećanu izloženost učenika digitalnom nasilju (nasilju putem interneta – cyberbullying).

    Ministar Kozlić i direktorica Salkić su u svom uvodnom obraćanju članovima Vlade ukazali na značaj ovog dokumenta za planiranje narednih koraka, te istakli da su doprinos u procesu izrade ovog dokumenta dali direktori škola, koji su koordinirali proces provođenja istraživanja na nivou škole, kao i svi učesnici u istraživanju (nastavnici, roditelji i učenici) koji su ozbiljno i savjesno pristupili popunjavanju upitnika i time doprinijeli relevantnosti uzorka i prikupljenih podataka. Vlada je Analizu realizacije konsultativne nastave primjenom informaciono-komunikacijskih tehnologija u osnovnim i srednjim školama Zeničko-dobojskog kantona primila k znanju i bit će upućena u skupštinsku proceduru.

    Na 72. sjednici Vlade Zeničko-dobojskog kantona, održanoj 1.9.2020. godine, članovima Vlade Zeničko-dobojskog kantona prezentirana je Analiza realizacije konsultativne nastave primjenom informaciono-komunikacijskih tehnologija u osnovnim i srednjim školama Zeničko-dobojskog kantona, dokument koji je pripremio Pedagoški zavod, upravna organizacija u sastavu Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport.

    Namjera Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport i Pedagoškog zavoda je bila da se izradom ove analize objedine stečena iskustva svih učesnika u procesu odgoja i obrazovanja tokom realizacije konsultativne nastave, da se sagleda složenost izazova poučavanja i učenja kada su nastavnici i učenici fizički odvojeni i unaprijedi saradnja i podrška koja bi doprinijela kvalitetnijem obrazovanju i u vanrednim okolnostima.

    U ovoj analizi prikupljena su iskustva učenika, nastavnika, roditelja, direktora i pedagoga o procesu poučavanja i učenja koji se realizirao izvan školske učionice (tzv. „škola bez učionice“, „škola u kući“) od 12.3.2020. godine pa do kraja školske 2019/2020. godine.

    Nastojeći da se sveobuhvatno istraži realizacija konsultativne nastave u svrhu podizanja nivoa spoznaje o istom, unapređenja konsultativne nastave i primjene u budućnosti, korištene su metoda teorijske analize i empirijsko-neeksperimentalna istraživačka metoda (Survey istraživačka metoda).

    Za potrebe provođenja empirijsko-neeksperimentalnog istraživanja (Survey istraživačka metoda) izrađena su četiri upitnika: Upitnik za direktore i pedagoge, Upitnik za nastavnike, Upitnik za roditelje/staratelje učenika i Upitnik za učenike. Bilo je predviđeno anketiranje svih direktora/pedagoga, po deset ispitanika iz reda učenika, roditelja i nastavnika svih osnovnih i srednjih škola. Anketiranje je provedeno putem aplikacije Google Forms, koja nudi online popunjavanje ankete, automatsko prikupljanje podataka, mogućnost identifikacije svakog upitnika u odnosu na naziv škole, identifikaciju na osnovu uloge koju dati ispitanik ima u odgojno-obrazovnom procesu, brojčanu ograničenost uzorka, kao i vremensku ograničenost popunjavanja upitnika (72 sata). Konačan broj ispitanika koji je uzet u obradu bio je 2816. Prilikom izrade Analize korišteni su i Izmjene i dopune godišnjih programa rada koje su tokom realizacije konsultativne nastave sve osnovne i srednje škole dostavile Ministarstvu i Pedagoškom zavodu u maju 2020. godine, izvještaji škola o realizaciji konsultativne nastave i Izvještaj o brojnom stanju IKT opreme u školama i broju učenika koji ne prate konsultativnu nastavu sačinjen na bazi podataka iz GPR-a i izvještaja škola iz aprila 2020. godine.

    U fokusu istraživanja su bila pitanja u vezi s materijalno-tehničkom uvjetovanošću konsultativne nastave, modelima i načinima organizacije i realizacije, didaktičko-metodičkim odrednicama, te poteškoćama, dobrim stranama i izazovima u organizaciji i realizaciji.

    Prema rezultatima uporedne analize podataka može se kazati da je u Zeničko-dobojskom kantonu oko 95% učenika bilo uglavnom redovno uključeno u konsultativnu nastavu što je približno procentu pohađanja redovne nastave. Nastava je uglavnom realizirana korištenjem IKT-a u vlasništvu nastavnika i učenika, odnosno realizirana i praćena od kuće. Prilikom realizacije nastave, prema istraživanju, 90% nastavnika je revidiralo nastavne planove i prilagođavalo nastavne sadržaje, ali je i pored toga polovina učenika ukazala na obimnost i zahtjevnost nastavnih sadržaja. Djelomično zadovoljstvo konsultativnom nastavom je iskazalo više od polovine nastavnika i učenika, a većina učenika daje prednost redovnoj nastavi. Generalni zaključak, prema rezultatima analize, jeste da se konsultativna nastava/online nastava pokazala kao dobro rješenje u okolnostima pandemije ali ne može biti adekvatna zamjena redovnoj nastavi na duže vrijeme jer se odgojno-obrazovni sistem i odgojno-obrazovni rad ne može bazirati samo na konsultacijama, instrukcijama ili učenju na daljinu s obzirom da ovakav koncept učenja ne može zamijeniti širinu i bogatstvo koje nudi neposredan odgojno-obrazovni rad u školi.

    Preporuke proizašle iz uporedne analize prikupljenih podataka su:

    • naredne korake za provođenje i unapređenje učenja na daljinu, online učenja/nastave planirati na osnovu prikupljenih i analiziranih iskustava svih učesnika konsultativne nastave,
    • propisom definirati način organizacije i realizacije učenja na daljinu/online učenja/e-učenja za moguću primjenu u inoviranju redovne nastave te u vanrednim okolnostima,
    • osigurati preduvjete koji mogu zadovoljiti potrebe tehničke podrške online nastave,
    • u svrhu priprema za nastavu na daljinu/online nastavu organizirati osposobljavanje nastavnika za korištenje odabrane platforme i/ili aplikacija, o načinima praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja učenja na daljinu/online učenja, primjeni IKT-a te odgovarajućih metoda i tehnika poučavanja i učenja u online nastavi i pedagoško-psihološkim odrednicama online nastave,
    • iskoristiti stečena iskustva za inoviranje nastavnih planova i programa i digitaliziranje nastavnih sadržaja,
    • unaprijediti postojeći model konsultativne nastave, prije svega kroz prilagođavanje sadržaja i odabir metoda poučavanja i učenja, povećavajući tako razumljivost i zanimljivost sadržaja koji se uče,
    • povećanjem nivoa digitalnih kompetencija nastavnika i učenika pruža se prilika da se IKT na kreativan i istraživački način koristi u odgojno-obrazovne svrhe u svim predmetima u redovnoj nastavi,
    • potrebno je da nastavnici i roditelji ovladaju osnovnim softverskim alatima kako bi zaštitili djecu od nasilja putem interneta jer koncept online učenja nosi povećanu izloženost učenika digitalnom nasilju (nasilju putem interneta – cyberbullying).

    Ministar Kozlić i direktorica Salkić su u svom uvodnom obraćanju članovima Vlade ukazali na značaj ovog dokumenta za planiranje narednih koraka, te istakli da su doprinos u procesu izrade ovog dokumenta dali direktori škola, koji su koordinirali proces provođenja istraživanja na nivou škole, kao i svi učesnici u istraživanju (nastavnici, roditelji i učenici) koji su ozbiljno i savjesno pristupili popunjavanju upitnika i time doprinijeli relevantnosti uzorka i prikupljenih podataka. Vlada je Analizu realizacije konsultativne nastave primjenom informaciono-komunikacijskih tehnologija u osnovnim i srednjim školama Zeničko-dobojskog kantona primila k znanju i bit će upućena u skupštinsku proceduru.

    Zenica
    fog
    -1 ° C
    -1 °
    -1 °
    100 %
    0.5kmh
    75 %
    pet
    22 °
    sub
    14 °
    ned
    13 °
    pon
    19 °
    uto
    14 °

    Posljednje objavljeno

    Boris Britvar: Da li je Zenica ZELENI GRAD?

    Izvještaj prosječne satne vrijednosti polutanata objavljen od strane Eko foruma za 22.10.2020.godine je alarmantan.Ekologija, okoliš, zaštita okoliša i održivi razvoj su nezaobilazne...

    Božićni sajmovi u Beču ove godine uz stroge mjere prevencije

    Ovogodišnji bečki božićni sajmovi otvaraju svoja vrata za posjetioce 12. novembra uz stroge preventivne mjere zaštite od širenja koronavirusa.Organizatori sajmova su u...

    Podignuta optužnica protiv Osmana Mehmedagića i uposlenika OSA-e Muhameda Pekića

    Tužilaštvo BiH podiglo je optužnicu protiv direktora Obavještajno-sigurnosne agencije BiH Osmana Mehmedagića i rukovoditelja Odsjeka za cyber sigurnost OSA-e Muhameda Pekića, potvrđeno...

    Recesija u BiH najteža u posljednjih 25 godina

    Pandemija Covid-19 je uzrokovala duboku recesiju u regiji zapadnog Balkana, uz smanjenje i domaće i vanjske potražnje, praćeno pogoršanjima u lancima snabdijevanja,...