15.1 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    few clouds
    15.1 ° C
    15.2 °
    15.1 °
    70 %
    1.5kmh
    12 %
    ned
    15 °
    pon
    16 °
    uto
    18 °
    sri
    21 °
    čet
    20 °

    Svaki drugi učenik u BiH funkcionalno nepismen

    Svaki drugi učenik u BiH funkcionalno nepismen

    U Sarajevu su predstavljeni rezultati PISA-e, najvećeg svjetskog istraživanja u obrazovanju koje se svake tri godine provodi na globalnom nivou.

    Ove godine je 79 zemalja učestvovalo u testiranju PISA-e, a među sedam zemalja koje su prvi put provele testiranje je i BiH.U BiH je učestvovalo 213 učenika u osnovnim i srednjim školama (od 7. razreda osnovne do 1. razreda srednje škole). Ukupno je testirano 46 učenika. Testiranje učenika je trajalo 2,5 sata i sastavljeno je iz dva dijela. Učenici su radili test iz tri oblasti matematike, prirodnih nauka i čitanja. Kreativnost, saradnja, inovativnost i kritičko razmišljanje su neki od ključnih segmenata koji se vrednuju.

    Iz testiranja u matematici učenici iz BiH su osvojili 406 bodova, iz čitanja 403, a iz prirodnih nauka 398 i ti rezultati su ispod prosjeka. BiH generalno ima slabiji prosjek u poređenju s referentnim zemljama, poput zemalja regije, uključujući i Austriju. Najbolje rezultate učenici iz naše zemlje su ostvarili u matematici, a najgore iz prirodnih nauka.

    Svaki drugi učenik u BiH je funkcionalno nepismen, ocjena je PISA testiranja.

    Vodeće zemlje su Kina, Singapur, Estonija, Kanada i slično. BiH je na začelju u regiji i od ukupno 79 testiranih zemalja, BiH je na 62. mjestu. BiH je zadovoljila sve međunarodne standarde za ovo ocjenjivanje i to je prema ocjeni PISA-e dobar znak.

    Ulaganje u obrazovanje i rezultati na PISA testovima postoje, ali ta veza nije linearna, poručili su iz OECD-a. Iskustva su pokazala da se rezultati na PISA testovima poboljšavaju kada se poboljšaju uslovi za rad učitelja. Na bolje rezultate utječe i smanjenje broja učenika u razredima i brojni drugi faktori.

    Ovo je prvi put da je BiH dobila realne, međunarodno mjerljive pokazatelje koliko je kvalitetno obrazovanje u našoj zemlji te kakvim znanjem, vještinama i kompetencijama raspolažu učenici iz BiH.

    PISA mjeri funkcionalno znanje, vještine i kompetencije učenika, odnosno njihovu sposobnost za rješavanje problema te ukazuje koliko je znanje koje učenici posjeduju primjenjivo u daljnjem životu. Upravo se zbog toga PISA provodi među petnaestogodišnjacima, pomažući nam saznati u kolikoj su mjeri učenici nakon završenog obaveznog obrazovanja pripremljeni za nastavak školovanja, uključivanje u proces rada i aktivno učestvovanje u društvu.

    Od 2000. godine PISA se provodi u trogodišnjim ciklusima, pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomski razvoj i saradnju (OECD). Bosna i Hercegovina je posljednja država iz regije koja se priključila ovom istraživanju.

    U Sarajevu su predstavljeni rezultati PISA-e, najvećeg svjetskog istraživanja u obrazovanju koje se svake tri godine provodi na globalnom nivou.

    Ove godine je 79 zemalja učestvovalo u testiranju PISA-e, a među sedam zemalja koje su prvi put provele testiranje je i BiH.U BiH je učestvovalo 213 učenika u osnovnim i srednjim školama (od 7. razreda osnovne do 1. razreda srednje škole). Ukupno je testirano 46 učenika. Testiranje učenika je trajalo 2,5 sata i sastavljeno je iz dva dijela. Učenici su radili test iz tri oblasti matematike, prirodnih nauka i čitanja. Kreativnost, saradnja, inovativnost i kritičko razmišljanje su neki od ključnih segmenata koji se vrednuju.

    Iz testiranja u matematici učenici iz BiH su osvojili 406 bodova, iz čitanja 403, a iz prirodnih nauka 398 i ti rezultati su ispod prosjeka. BiH generalno ima slabiji prosjek u poređenju s referentnim zemljama, poput zemalja regije, uključujući i Austriju. Najbolje rezultate učenici iz naše zemlje su ostvarili u matematici, a najgore iz prirodnih nauka.

    Svaki drugi učenik u BiH je funkcionalno nepismen, ocjena je PISA testiranja.

    Vodeće zemlje su Kina, Singapur, Estonija, Kanada i slično. BiH je na začelju u regiji i od ukupno 79 testiranih zemalja, BiH je na 62. mjestu. BiH je zadovoljila sve međunarodne standarde za ovo ocjenjivanje i to je prema ocjeni PISA-e dobar znak.

    Ulaganje u obrazovanje i rezultati na PISA testovima postoje, ali ta veza nije linearna, poručili su iz OECD-a. Iskustva su pokazala da se rezultati na PISA testovima poboljšavaju kada se poboljšaju uslovi za rad učitelja. Na bolje rezultate utječe i smanjenje broja učenika u razredima i brojni drugi faktori.

    Ovo je prvi put da je BiH dobila realne, međunarodno mjerljive pokazatelje koliko je kvalitetno obrazovanje u našoj zemlji te kakvim znanjem, vještinama i kompetencijama raspolažu učenici iz BiH.

    PISA mjeri funkcionalno znanje, vještine i kompetencije učenika, odnosno njihovu sposobnost za rješavanje problema te ukazuje koliko je znanje koje učenici posjeduju primjenjivo u daljnjem životu. Upravo se zbog toga PISA provodi među petnaestogodišnjacima, pomažući nam saznati u kolikoj su mjeri učenici nakon završenog obaveznog obrazovanja pripremljeni za nastavak školovanja, uključivanje u proces rada i aktivno učestvovanje u društvu.

    Od 2000. godine PISA se provodi u trogodišnjim ciklusima, pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomski razvoj i saradnju (OECD). Bosna i Hercegovina je posljednja država iz regije koja se priključila ovom istraživanju.

    IzvorKlix.ba

    Posljednje objavljeno